Alla utställningar

Sommarutställning för medlemmar

10/3 2023

Dagmar Glemme

Dagmar Glemmes konst är känd på en mängd platser runt om i världen. Hon har haft över 300 utställningar i museer och gallerier med målningar i skilda tekniker, litografier och skulpturer i kermik, glas, brons och sten. Bland raden av offentliga verk kan bl a nämnas en målning hos FN i New York och fyra stora väggmålningar i Återuppståndelsens Kyrka i Fort de France, Martinique. Under senare år jobbar Dagmar Glemme ofta i glas, bl a i glasbruken hos Berengo Fine Arts i Murano, Venedig, Schott/Jena i Brasilien och Bergdala Studioglas i småländska Glasriket.

13/2 2023

Catharina Brüggmann

C.Brüggmann säljer egen unik konst och design på lättillgängliga platser till konst- och inredningsintresserade privatpersoner.

Jag är vänsterhänt

Du är fantastisk
Jag går mina egna vägar
Jag är fantasifull och kreativ
Jag är modig och självständig
Jag tänker otraditionellt
Jag är spontan och rättvis

16/1 2023

Gunilla Andrén och Göran Aulin

Makarna Gunilla Andrén och Göran Aulin driver tillsamman firman Vinkelform. (www.vinkelform.se).

3/10 2022

Dragan Kostic

Liksom alla människor har även Dragan Kostic´ flera identiteter. Inom Ängelholms kommun identifieras han som Integrations- och mångfaldsamordnare men i övrigt sysslar han med musik och konst. Med skulptering började han för 20 år sedan när han gick olika kurser i skulptur men också kurser i kroki, teckning och oljemålning.
flera jurybedömda utställningar där han fick ställa ut sin konst har uppmuntrat honom att fortsätta. idag har han egen verkstad där han skapar och bränner sina figurer.
Dragan tror på ständig utveckling och tror att hans bästa verk väntar på att bli skapade.

Dragan föddes i ett land som mystiskt försvann under 90-talet så han var tvungen att hitta ett nytt land. Han tror att både Sverige hade tur med detta (glädje och nytta ska vara ömsesidigt).

5/9 2022

Gun Hallberg

Under perioden 5 september till och med 29 september har du möjlighet att se Guns konstverk.
Gun Hallberg är en mångsidig konstnär som arbetar med silversmide och gör olika former av silversmycken. Dessutom arbetar med akryl och andra kompletterande media och skapar tavlor med dynamik i.

16/6 2022

Sommarutställning

Här har du möjligheten att se tre av våra medlemmars konstverk.

2/5 2022

Trude Bah och Elena Struwe ställer ut 2 maj – 2 juni

Under perioden 2 maj till och med 2 juni ställer Trude Bah och Elena Struwe ut sina konstverk. De delar på utställningsytan vi har i cafeterian på stadshuset.