Galleri

Anette

Arbetar på Redovisningsenheten och visar ett axplock på vad hon gör på sin fritid.
Priserna anges efter konstföreningens rabatt på 20 %.

10 feb 2023

Catharina Brüggmann

Du som är medlem har 20% på dessa priser.

Se fler alter i vårt galleri
22 mar 2023

Dagmar Glemme

7 okt 2022

Dragan Kostic

Liksom alla människor har även Dragan Kostic´ fler identiteter. Inom Ängelholms kommun identifieras han som Integrations- och mångfaldsamordnare men i övrigt sysslar han med musik och konst. Med skulptering började han för 20 år sedan när han gick olika kurser i skulptur men också kurser i kroki, teckning och oljemålning.
flera jurybedömda utställningar där han fick ställa ut sin konst har uppmuntrat honom att fortsätta. idag har han egen verkstad där han skapar och bränner sina figurer.
Dragan tror på ständig utveckling och tror att hans bästa verk väntar på att bli skapade.

Dragan föddes i ett land som mystiskt försvann under 90-talet så han var tvungen att hitta ett nytt land. Han tror att både Sverige hade tur med detta (glädje och nytta ska vara ömsesidigt).

3 maj 2022

Elena Struwe

Elena Struwe bor i Stockholm men kommer från Ryssland där hon är utbildad via ryska konstakademin. Hon har målat sedan barnsben och växlar mellan akryl och olja. Elena ställer ut från 9 maj - 2 juni.

Denna utställning ställs ut i samarbete med Sveriges konstföreningar.

11 sep 2022

Gun Hallberg

Arbetar med silversmide, keramik, akryl och mixed media.

16 jan 2023

Gunilla Andrén och Göran Aulin

Gunilla har varit verksam som målare och keramiker under större delen av sitt vuxna liv, de senaste 8 åren på heltid. Hon målar i äggoljetempera och akvarell. Hon har tilldelats utnämningar och stipendier för sin keramik och har under åren deltagit i ett 40-tal jurybedömda utställningar med sitt måleri, senast på Liljevalchs vårsalong -22. med akvarellmålningar.
Sedan början på 2000-talet designar hon även silver som Göran smider. Paret har de senaste åren haft ett antal gemensamma utställningar, senast på Nässjö konsthall hösten -22.
Under coronapandemin befann sig Göran o Gunilla i karantän på en ö i Bohuslän. Där fokuserade Gunilla av praktiska skäl främst på akvarellmåleriet medan Göran hade tillgång till verkstad o fortsatte med silversmidet.

Linda

Linda arbetar på Bygglovsenheten och använder färgpigment med 99 % alkohol och skapar abstrakta mönster som tillåter fantasin att ta fart.
Priserna som anges är innan konstföreningens rabatt på 20 %

Michelle

Michelle arbetar på HR-enheten och fotograferar naturen i närbild.
Priserna som används här är innan konstföreningens rabatt på 20 %.

Eva Carlsson Nagy
20 jun 2023

Sommar 2023: Michelle Segge, Susanne Broddesson, Gunilla Stark, Eva Carlsson Nagy

Här följer en presentation av de medlemmar som valt att ställa ut sin konst under sommarperioden 2023.

3 maj 2022

Trude Bah

Trude Bah kommer ursprungligen från Norge men bor och verkar numera i Helsingborg. Hon ställer ut hos oss under perioden 2 maj till och med 26 maj.
Hennes teknik varierar från akrylmålningar till silversmide. I grunden är Trude grafiker men älskar att arbeta med många olika medier med glimten i ögat.